Welcome DJI Spark Pilot!
Jump in and join our free Spark community today!
Sign up

Spark footage and Astrophotography combined

Sterreman Willie

Well-Known Member
Join
Mar 10, 2019
Messages
52
Age
66
A very talented astrophotographer-friend, Lafras Smit, recently visited me at South Africa's national Astronomical Observatory's observing outstation during dark moon to teach me the tricks of his great art and exploit the dark night skies here. I passed on some drone footage I took during his visit, to combine with this video, summarising his trip and showing off his astrophotography timelapses and stills! Make sure you watch till the very end as the pictures just get better! Enjoy!
 
Last edited:
Hallo Sparkphoto! Wat 'n lekker verassing, die Afrikaans! Het gou teruggekyk na jou boodskappe - het jy toe reggekom met FCC-mode in SA? Ek gebruik die gemodifiseerde sagteware met groot sukses. Kan jou die leêr aanstuur as jy nog nie reggkom het nie - het dit sopas weer om 'n nuwe foon geïntsalleer.
 
Ahooi Willie, ja, perfek reggekom dankie. nou nog net rangr extenders iewers opspoor vir die bietjie "lag" op die video en dan is ek reg. Van waar is jy?
 
  • Like
Reactions: Sterreman Willie
A very talented astrophotographer-friend, Lafras Smit, recently visited me at South Africa's national Astronomical Observatory's observing outstation during dark moon to teach me the tricks of his great art and exploit the dark night skies here. I passed on some drone footage I took during his visit, to combine with this video, summarising his trip and showing off his astrophotography timelapses and stills! Make sure you watch till the very end as the pictures just get better! Enjoy!
Beautiful
 
I don't think I've seen as many observatories packed into a small area. Looks like an RV park for telescopes! Nicely done, thanks for sharing.
 
Ahooi Willie, ja, perfek reggekom dankie. nou nog net rangr extenders iewers opspoor vir die bietjie "lag" op die video en dan is ek reg. Van waar is jy?
Goed om te hoor jy het reggekom - maak die wêreld se verskil! Ek het vir my range extenders ge-3D-druk, maar het hulle nog skaars gebruik omdat dit nie meer nodig is nie. Ons kan 'n plan maak as jy nie regkom nie. "Lag" kan ook selfoon-verwant wees - was my ondervinding - geen probleem na ek nuwe foon gekry het nie. Ek bly in Wellington en werk by die Sterrewag in Observatory, Kaapstad. En jy?
 
Sommer self gemaak. Het die goue foil karton gekry en self gemaak, Nog nie getoets nie. Vlieg met iphone5s met otg cable. Eks in Stellenbosch met aangetroude familie in Wellington. Wil nog bietjie daar in die berg kom vlieg vir fotos.
 

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
14,600
Messages
118,822
Members
18,010
Latest member
vdbnoe